OK
گروه بین المللی کارخانجات آجر نسوز نما آذرخش

به زودی دغدغه انبوه سازان و بلندمرتبه سازان را برای استفاده از آجر برطرف می‌کنیم

نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در نوزدهمین دوره خود شاهد تغییر و تحولات مختلفی بوده است. یکی از مهم‌ترین این تحولات که غرفه داران به آن اذعان دارند، تخصصی‌تر شدن نمایشگاه و به تبع آن کمرنگ‌تر شدن حضور چهره‌های غیر مرتبط در نمایشگاه است. این موضوع سبب شده تا شرکت کنندگان در این رویداد، با انرژی بیشتری به معرفی محصولات خود بپردازند و زمان کمتری صرف پرداختن به امور مشتریان غیر تخصصی کنند.

گفت و گو با «مجتبی سیفی» معاونت فنی و عملیاتی هلدینگ بین الملل آذرخش

به زودی دغدغه انبوه سازان و بلندمرتبه سازان را برای استفاده از آجر برطرف می‌کنیم

نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در نوزدهمین دوره خود شاهد تغییر و تحولات مختلفی بوده است. یکی از مهم‌ترین این تحولات که غرفه داران به آن اذعان دارند، تخصصی‌تر شدن نمایشگاه و به تبع آن کمرنگ‌تر شدن حضور چهره‌های غیر مرتبط در نمایشگاه است. این موضوع سبب شده تا شرکت کنندگان در این رویداد، با انرژی بیشتری به معرفی محصولات خود بپردازند و زمان کمتری صرف پرداختن به امور مشتریان غیر تخصصی کنند.
«مجتبی سیفی» معاونت فنی و عملیاتی هلدینگ بین الملل آذرخش در سومین روز از نمایشگاه در گفت و گو با پیام ساختمان، تجربه‌هایی از مواجهه با مشتریان غرفه آذرخش و همچنین سطح توقعات و درخواست‌های آن‌ها را بیان کرد. برخی نکات درباره فعالیت‌های آینده این شرکت و محصولات پیش رو نیز در این مصاحبه منعکس شده است.

مشتریانی که در نمایشگاه به غرفه آذرخش مراجعه می‌کنند چه توصیفی از محصول شرکت شما و ویژگی‌های آن دارند؟

تنوع محصولات اولین نکته‌ای است که مشتریان آذرخش در مواجهه با کارشناسان آذرخش به آن اشاره می‌کنند. تا سه دهه قبل علاقه مندان به آجر صرفاً می‌توانستند از آجرهای سه سانتی یا قزاقی برای نمای ساختمان استفاده کنند اما حالا به واسطه فعالیت آذرخش طی دو دهه گذشته و تأثیر فرهنگی این شرکت بر بازارساختمان، دایره محصولات آذرخش بسیار متنوع شده است. البته ما در آذرخش به مشتری فقط آجر نمی‌فروشیم بلکه اصالت، کیفیت و زیبایی را هم به مشتری عرضه می‌کنیم. به عبارت ساده‌تر مشتریان آذرخش صرفاً آجر نمی‌خرند و در کنار خرید این محصول اقتصادی، وجوه فرهنگی دیگری را هم خریداری می‌کنند که به خلق و ساخت بنایی ماندگار کمک می‌کند. در دنیای امروز مشتری تفاوت و تمایز را می‌خرد و آجر آذرخش محصولی متمایز است که این برند، علاوه بر اطمینانی که در مشتری به لحاظ کیفیت ایجاد می‌کند، تداعی کننده منحصر به فرد بودن این محصول نیز هست.

روحیه غالب بر مشتریان آذرخش چیست و آیا می‌توان ویژگی یکسانی برای اغلب آن‌ها تعریف کرد؟

مشتریان آذرخش اغلب افرادی سختگیر، دقیق و پیگیر هستند. کم پیش می‌آید یک مشتری محصولی را صرفاً طی یک جلسه مراجعه به شرکت آذرخش خریداری نماید و باز هم کم پیش آمده که مشتری، پس از یکبار خرید، ارتباط خود را با آذرخش قطع کند. بخش عمده‌ای مشتریان آذرخش که این روزها به غرفه مراجعه می‌کنند، افرادی هستند که طی سال‌های طولانی به آذرخش مراجعه داشته‌اند و حالا دیگر از حالت مشتری صِرف خارج شده و به دوستان ما تبدیل شده‌اند. علت این حساسیت این است که «نما» پوسته و چهره ساختمان است و مشتری در مواجهه با یک ساختمان، ابتدا نمای آن را می‌بیند و سپس به سراغ بخش‌های داخلی ساختمان می‌رود و همین مسئله سبب شده ما در آذرخش به مشتریان در مرحله خرید و اجرا مشورت‌های گوناگون ارائه کنیم و عملاً در بخش عمده‌ای از مراحل خرید مشتری را همراهی کنیم.

چه دلیلی باعث می‌شود مشتریان شما باز هم به سراغ آذرخش بیایند؟

آذرخش مفتخر است محصولی تولید می‌کند که از نظر ویژگی‌های مختلف همچون: جذب آب، مقاومت خمشی، مقاومت فشاری، سایش و فرسایش و... استانداردهای روز اروپا و امریکا را پاس می‌کند و به همین دلیل در بازار پُررقابت اروپا، هم اکنون به کشورهایی مانند روسیه و انگلستان صادرات داریم. یعنی کیفیت آجر آذرخش از مرزهای داخلی هم فراتر رفته و حالا مشتریان خارجی ما، با انتخاب این محصول به نوعی کیفیت ما را تضمین کرده‌اند. ما در آذرخش این امکان را فراهم کرده‌ایم که مشتریان علاقه مند به دیدن پروسه تولید محصولات ما، در صورت تمایل می‌توانند از کارخانجات آذرخش بازدید کنند. آن‌ها می‌توانند از نزدیک مشاهده کنند که این محصول چگونه بر اساس روندی علمی تولید می‌شود و تا چه حد این روش تولید با روش‌های سنتی تولید آجر متفاوت است.

به نظر شما چه دلیلی وجود دارد که در طول سال‌های گذشته استفاده از مصالح غیربومی در معماری ما رواج یافته است؟

بخشی از این موضوع به دلیل عدم در دسترس بودن مصالح بومی با کیفیت بوده است. فکر و اندیشه معمار و طراح قابل محدود کردن نیست و باید برای طرح‌هایی که به خیال و اندیشه او وارد می‌شود، مصالح مناسب جهت طراحی وجود داشته باشد.
از طرفی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین خواست‌های مشتریان ما، ایجاد امکانی برای سهولت استفاده از آجر در بلند مرتبه سازی است. بر همین اساس به طور جدی تولید محصولی برای خشکه چینی را در اولویت قرار دادیم و به زودی محصولاتی را روانه بازار خواهیم کرد که در ابعادی بزرگ و همچنین با سهولت در نصب، قابل استفاده از بلند مرتبه سازی است و سرعت ساخت نما را از نظر زمانی به شدت کاهش خواهد داد و به این ترتیب دغدغه بلند مرتبه سازان عزیز کشور و سازندگان انبوه مسکن، برای استفاده از آجر در نما برطرف خواهد شد.

به نظر شما آیا رکود مسکن ادامه خواهد یافت؟

حدس من این است که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و به زودی شاهد واقعی شدن قیمت مسکن و جنب و جوش در این عرصه خواهیم بود. مسکن نیاز اصلی جامعه ایران است اما این نیاز باید از فضای خوابگاهی و حتی نگاه سرمایه‌ای، به نگاهی متناسب با نیاز مردم تبدیل شود. اخیراً کتابی با نام «تهران ـ 56» را مطالعه می‌کردم که پژوهش صورت گرفته در شهر تهران در سال 1356 بود. در آن مقطع نیز تهران با مشکل مسکن و عدم تناسب آن با جمعیت شهری مواجه بوده و این مشکل همچنان بعد از چهل سال تداوم دارد. امیدوارم ساخت و ساز مسکن به شکل کاری عملی دربیاید و در مناطقی مانند جنوب تهران که امکان و قابلیت توسعه فراوان دارد، ساخت مسکن ارزان و مناسب در بافت‌های فرسوده مورد توجه واقع شود.


1398/05/09

Bookmark and Share   شماره خبر :1451 تعداد بازدید :331

درج نظرات اخبار

نویسنده *  
نظر *  
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload